|

Jak poinformować o zawieszonym locie?

Jak poinformować o zawieszonym locie. Odwołany lot to szalenie kłopotliwa sytuacja,  wiąże się  zarówno z obowiązkową zmianą planów, jak i ogromnym stresem. Przygotowanie do podróży to nie tylko kupno biletu i spakowanie bagażu, to również cały szereg okoliczności towarzyszących mających  bezpośredni wpływ na komfort wypoczynku czy wyjazdu służbowego, np. rezerwacja hotelu czy znalezienie najlepszego parking blisko lotniska i również zrobienie rezerwacji.

Co robić w sytuacji, gdy zostaniemy powiadomieni o odwołaniu lotu?  Czy należy się odszkodowanie? A co z miejscem parkingowym – jak poinformować o zawieszonym locie?

Jak poinformować o zawieszonym locie?

Parking przy lotnisku / rezerwacja

Postępowanie w przypadku odwołania lotu – kiedy można liczyć na odszkodowanie?

Prawo do odszkodowania uzależnione jest od wyprzedzenia, z jakim poinformowano nas o odwołanym locie, wygląda to następująco:

Informację o odwołaniu lotu otrzymaliśmy co najmniej 2 tygodnie wcześniej 

W takim przypadku odszkodowanie się nie należy, ale linie lotnicze są zobligowane do zwrotu całego kosztu biletu, nawet jeśli podróż planowana była z przesiadką, a odwołano tylko jeden odcinek lotu. Alternatywą dla zwrotu kosztu biletu jest zmiana harmonogramu podróży zaproponowana przez przewoźnika, decyzja należy do podróżnego.

Linie lotnicze muszą również udzielić podróżującym różnego rodzaju pomocy np. pokryć koszty transportu między lotniskami ( jeśli w nowym harmonogramie podróży lądujemy w innym miejscu niż w  wersji pierwotnej). Pasażer ma również możliwość skorzystania z alternatywnych środków transportu – autobusów czy pociągów ( głównie dotyczy to  odwołanych lotów krajowych)  na koszt przewoźnika, jeśli  nie może  on zaproponować miejsca
w innym samolocie.

Pomocne w szybkim i sprawnym uzyskaniu odszkodowania jest posiadanie dokumentacji dotyczącej odwołanego lotu oraz przedstawienie wszelkich faktur i paragonów dokumentujących poniesione wydatki.

Informację o odwołaniu lotu otrzymaliśmy  7 – 13 dni wcześniej

W tym przypadku linie lotnicze również są zobowiązane do pokrycia kosztów podróżnego  wynikających
z odwołania lotu i zmiany harmonogramu podróży.  Jest także możliwość otrzymania odszkodowania, jeśli przewoźnik nie spełni jasno określonych warunków, a mianowicie musi zaproponować taką zmianę  planu podróży, która umożliwi wylot najpóźniej 2 godziny przed planowanym czasem odlotu, a dotarcie do miejsca docelowego nastąpi najwyżej 4 godziny po planowanym czasie przylotu. Niespełnienie tych warunków jest jednoznaczne z przyznaniem odszkodowania.

Poinformowanie o odwołaniu lotu  w czasie krótszym niż  7 dni przed odlotem

W momencie, gdy przewoźnik proponuje alternatywny transport szanse na odszkodowanie są zerowe. Jednak lot
” w zastępstwie” musi wystartować mniej  niż godzinę przed planowanym wylotem lub dotrzeć do miejsca docelowego wcześniej niż 2 godziny po planowanym  przylocie.

Reasumując,  jeśli otrzymasz informację o anulowanym locie co najmniej 14 dni przed datą odlotu radzimy szukać innego połączenia. W innych sytuacjach zastanów się nad podróżą alternatywną i skorzystaj z prawa do opieki, jaką powinien zapewnić przewoźnik  –  pokrycie kosztów noclegu, jedzenia, napojów, transportu między lotniskowego oraz do i  z hotelu. Ewentualnie sam pokrywaj niezbędne wydatki, ale skrupulatnie zbieraj wszystkie rachunki.

Kiedy nie ma obowiązku wypłaty odszkodowania za odwołany lot?

W przypadku anulowania naszego lotu nie zawsze mamy szansę na uzyskanie finansowego zadośćuczynienia. Istnieje kilka sytuacji, w których linie lotnicze zwolnione są z tego obowiązku, należą do nich:

  • złe warunki atmosferyczne
  • strajk pracowników lotniska lub kontrolerów lotu
  • sytuacja polityczna w kraju, z którego następuje odlot
  • zagrożenie bezpieczeństwa lotu
  • awaria samolotu nie wynikająca z winy przewoźnika, a będąca skutkiem np. szkodliwego  działania pasażera.

Wady fabryczne samolotu oraz błędy i  niedopatrzenia ze strony linii lotniczej nie zwalniają z zobowiązań wobec podróżnych.

Jak poinformować o zawieszonym locie?

W swoich przygotowaniach do podróży musiałeś oczywiście wziąć pod uwagę znalezienie

najlepszy parking blisko lotniska Aleja Krakowska 48/52 

aby pozostawić samochód w bezpiecznym miejscu i mieć pewność, że odbierzesz go
w idealnym stanie. Nasz parking jest tak blisko, że nie musisz obawiać się spóźnienia na lot, klientów dowozimy  na lotnisko bezpiecznie, bezpłatnie i punktualnie.

Co w sytuacji, gdy dokonałeś rezerwacji, a Twój lot odwołano? Bardzo prosimy o kontakt z biurem parkingu

                                                          24 godziny / 7 dni w tygodniu   

                                                          + 48  507 – 507- 593 

                                                           parking@bliskolotniska.pl

w celu zmiany lub anulowania rezerwacji.  Kontakt jest niezbędny dla ustalenia nowej daty i godziny pozostawienia lub odbioru samochodu. Prosimy, abyś dokonał tego niezwłocznie po otrzymaniu wiadomości
o anulowanym locie ( lub jego opóźnieniu).

Wszelkie modyfikacje rezerwacji  wymagają zmian  logistycznych polegających na przystosowaniu harmonogramu pracy zespołu do potrzeb klientów, dlatego tak istotne jest szybkie poinformowanie nas o konieczności przedłużenia rezerwacji.

Jak wygląda kwestia opłat za przedłużony postój na parkingu Bliskolotniska?

  • Posiadając  informacje na ten temat odpowiednio wcześnie mamy możliwość przeorganizowania naszej pracy  i w takim przypadku dobowe przedłużenie postoju naliczamy po jak  najniższej cenie.
  • Jeśli nie otrzymamy od klienta informacji o konieczności przedłużeniu rezerwacji  jesteśmy zmuszeni stosować obowiązujące stawki wg cennika.

Zobacz również:

Podobne posty